Townsville en magnetic island, jan albert

13 oktober 2012 - Magnetic Island, Australië

Townsville:

We maken een kort sprongetje en zitten nu in townsville.

12 okt, heerlijk, annabelle gaat hardlopen met tibeau op het strand. Hele outfit is mee en het ziet eruit of de dam tot dam gedan gaat worden. Ietsje minder mag ook. Sveder leest rustig een boekje in de camper. We houden ze even een beetje uit mekaar deze ochtend, zodat ze even in hun eigen ritme kunnen komen. Sveder met mij naar de speeltuin, tibeau met belle douchen. Daarna vallen we allevier rond 0900 weer in slaap en worden rond 11 wakker. Heerlijk, slapen wanneer je moe bent en niet wanneer je kan. Wanneeer deed ik dat voor het laatst? Je komt hier weer aardig bij je gevoel. Na de lunch geaan we naar de must see: reef Hq. Prachtig rifaquarium. Haaien, nemo's, dorries, zaagtand, schildpadden en een echte aquariumtunnel. Dit was een droom van mij. Heel indrukwekkend en aangezien we niet gaan duiken is dit een welkome verassing in de onderwaterwereld. Sceder en tibs gilde het uit van opwinding en geluk, in de roos dus. In de middag lekker naar de lagoon geweest, weer gezwommen met zijn vieren. Boys hebben allebei een waterdiertje gekregen en ze spelen hier dankbaar mee in het water Fantastisch hoe ze dit aanleggen. Zout water uit de zee in een hoek met palmen, betonnen vloer, en het loopt langzaam af, ideaal voor de jongens en dusvoor ons. Townsville is een prettige stad, genoeg te zien, camping rowes bay is prettig, mensen zijn vriendelijk. Aanrader dus.

vandaag, 13 okt naar magnetic island gevaren. Camper op de de ferry, beetje duur, maar al snel komen we erachter dat het de moeite waard is. Het volet hiwr als een vakantie op een vakantie. Daar waren we wel aan toe. 4 plaatsjes op het eiland en in 10 minuten van de ene naar de andere kant. Snorkelsetjes gekocht, ook voor tibs, want die loop al een hele dag met een haai onde rzijn arm en houdt niet op over snorkelen na het rifaquarium, auto's doen er niet meer toe, we zitten hier op een camping tussen de backpackers. Onze leeftijdsgenoten, maar wel een andere reisstijl en gezinssamenselling. De possoms (kleine walibi's) lopen tussen de camper door. Het is de enige campingo op het eiland, maar (florian, het is niet te geloven) buiten deze positie toch niet uit. We blijven hier een paar dagen plakken. Ik zit hier zelfs tussen de BP een pils te drinken. Morgen koala's zoeken en wellicht een walvis, daarnaast weer een berg op met de kindrugzakken.

Allen hartelijk dank voor al jullie reacties, we lezen Ze allemaal, maar kunne. Helaas niet alles persoonlijk beantwoorden, internet is hier traag, duur en niet overal beschikbaar, lees beperkt.

Biss bald.

1. Aliefka:
    14 oktober 2012
    een baard! een baard! ik zie een baardgroei!! leuk.
    liefs
  2. Oma kaag:
    14 oktober 2012
    We genieten van alle verhalen. Ook ik zag wat haar op de kin. Lekker dat de kindjes als vissen in het water zijn. Wat beleven ze veel,hopelijk zal alles een blijvende indruk maken. Met genoeg foto's moet dat wel kunnen lukken. Op deze manier maken we jullie plezier toch een beetje mee. Aan herfstig holland mis je niet zoveel. Storm regen, maar ook regenbogen, paddestoelen,en wild wordt er ook gegeten, wel met mes en vork. Straks natuurlijk een winter met de nodige stamppotten. Ik kom er achter dat ik jullie een holland gevoel toch niet wil onthouden. Wat is het een andere wereld waar jullie nu zijn. Kan me voorstellen dat het af en toe nauwelijks te bevatten is en dat de Ohs en Ahs niet van de lucht zullen zijn.
    Hier alles zijn gangetje. Geen rampspoeden alleen tevreden geluiden met af en toe uitbarstingen van gelukjes. Dag lieverds,tot gauw maar weer.
  3. Chrissie & Xavier:
    14 oktober 2012
    Ohhh Maggie Island! Supermooi daar inderdaad. Er is (was) daar ook nog een soort kleine dierenopvang, waar je kangaroos kon knuffelen, misschien een idee... Of is Tibs nu helemaal van de vissen en niet meer van de pluisdieren? Belle lekker bezig in shape,hardlopen in 30 graden haha!! Heb ik in jou een hardloopmaatje erbij als je terugkomt whoehoeee!
    Enjoy lieverds, we proosten met verse erwtensoep op jullie (en morgen met Marrocaanse couscous ;) . Dikke kus Chris en Saf
  4. Jorilet:
    14 oktober 2012
    Hi, wat heerlijk zeg... dat slapen wanneer je moe bent. Da's een goeie gewoonte! Ik hoop echt dat je de Koala's gaat zien, want die kunnen best lui zijn en veel slapen ;-). Daantje is ook helemaal into de Kangoeroes en Koala beertjes; zeker na het pakketje dat we vorige week kregen voor de kids. Alles was in Ozzie stijl maarrrrr er zat geen afzender bij. Wij dachten 'dat kan maar van twee mensen zijn, van jullie of van Rinske'. Een dag later had Rins zich al gemeld via de email (hahaha)! Daan is nog wel van de auto's hoor. Hij is dit weekend bij opa en oma wezen logeren en daar kon hij z'n hart weer ophalen wat dat betreft. En hij kreeg natuurlijk weer even alle aandacht ;-) De operatie van Loek is nog niet gepland want er zijn helaas extra onderzoeken nodig om alles goed in kaart te brengen. Balen uiteraard maarja...je wilt ook geen onzekerheden hebben straks. Afwachten dus! Ze heeft vorige week 5 dagen koorts gehad agv virale infectie maar dat gaat nu weer goed! Het eerste hapje is ook een feit, erg leuk moment weer :-)) Ik heb wel het idee dat ze sterk is en dat ze alleen maar sterker wordt dus let's hope so!! Veel liefs en geef de jongens maar een lekkere knuffel van ons
  5. Jorilet:
    14 oktober 2012
    Oooooh en superleuk die ene foto van Tibs in de opening van de camperdeur...met het t-shirt wat ie van Daantje heeft gekregen!!
  6. Liz en piet:
    15 oktober 2012
    Het klinkt echt als paradijs!! geweldig dat de mannetjes zo enthousiast zijn over de onderwaterwereld en tibs straks gewoon aan de snokel. Hij hoort nu al bij ons snorkelgroepje hihi
    geniet lieve schatten
  7. Feike:
    20 oktober 2012
    Yo familie Koopman-Bijlsma, dat klinkt lekker daar! Jullie zeggen dat je aan een vakantie in een vakantie toe bent, en wij maar sappelen hier! Ik begrijp het niet meer.
    Veel plezier en succes ook met de volgende trip, ik volg jullie op de voet!