Home sweet home,

10 februari 2013 - Amsterdam, Nederland

4 februari, de terugkeer

Niet alleen op Bali is het regenseizoen, in Singapore regent het ook de hele dag. Geen zwemmen dus bij Joost, maar televisie en heel veel auto's. Leuk om zo eens bij iemand op bezoek te gaan die kinderen van dezelfde leeftijd heeft. Wij zijn in onze vriendenkring wat vroeg met kinderen, maar tijdens onze reis is het geboortegeweld behoorlijk losgebarsten. Bregje, Sebastiaan, Joep, Staas, Pippa, Furlan. Dan hebben we het nog niet over de kinderen die nog dit jaar komen of dingedons die we hebben gehoord. Gaat heen en vermenigvuldig u komt veelvuldig voor.

We BBQ'en onder het balkon en vertrekken weer later dan gepland. De jongens maken weer een korte nacht, want uitslapen is eigenlijk de hele reis niet voorgekomen. Langer dan 0730 hebben de jongens het niet gemaakt. We doen ons ontbijt in het CBD en doen daarna een boottocht door het centrum. De skyline valt mij wat tegen, al staan er natuurlijk waanzinnige hoogstandjes. In de middG is het mijn beurt om orchardstreet onveilig te maken. Wat een consumtieregio. Winkelcentra die groot genoeg zijn om t everdwalen met de meest onzinnige winkels. Na 3 uur ben ik uitgeshopt en keer ik terug naar het hotel.  Hebben een late checkout geregeld en zodoende kunnen we in alle rust de tassen pakken. We laten Singapore verder voor wat het is en vertrekken om 1600 naar het vliegveld. Dikke zeven uur mogen we gaan doorkomen op het vliegveld.

Dat gaat sneller voorbij dan je denkt, zeker op Singapore. We eten uitgebreid en merken al gauw dat de jongens niet van plan zijn te gaan slapen. Wakker houden dan maar. Er is een Koikarpervijver, vlindertuin, grote speltuin, dutyfree etc. Voor we het weten is het 2359 en zitten we dn echt in het vliegtuig naar Londen. Jammer van de extra overstap in londen, maar is niet anders. Verkeerde zuinigheid bij het boeken.

In het vliegtuig zijn 200 plaatsen vrij en wij confisqeren een 3 en 4 rij plaatsen. De jongens slapen bijop het opstijgen en we bouwen een tentje om hun stoel heen, ideaal. Slapen doen ze beperkt, maar het is zeker weer enorm meegevallen. Ze worden wat eerder wakker dan verwacht, maar vermaken zich goed. Tibeau kijkt Cars, the movie (bedankt voor de tip Joost). Sveder puzzelt alsof zijn leven er vanaf hangt. We komen mooi op tijd in Londne aan. Klaar voor het laatste eindje. Deze laatste tussenlanding voelt wel als een vervelend uitstel. Er worden door Annabelle absue bedragen geboden indien zij deze stop niet had hoeven maken. We vermaken ons met koffie drinken, speeltuin, weer koffie drinken, wc bezoekjes en na een stop van weer 6 uur mogen we dan toch echt naar Amsterdam.

Nog een laatste afscheidsbiertje in het vliegtuig en rond 1400 landen we op schiphol. Bij de gate lopen we Paul en Judith tegen het lijf. Ze staan op het punt om op huwelijksreis te gaan naar Singapore. Leuke verassing.

Bij de bagageband zien we dan ook nog Erika en Phillip. Zij zijn net terug van een reis naar Zuid Amerika van een maand.

Daarna de deuren door het welkomstcommitee tegemoet. Opa's en oma's, Daan en familie, wibichje met nieuwe neef Staas en Veerle, Barbara met Oscar, Florian. Fantastisch om de familie weer te zien.

De reis is nu echt ten einde. Deze week hebben we al weer kennis kunnen maken met de sneeuw en kou van Nederland. Als ik de foto's nu terugzie krijg ik wel een beetje heimwee naar daar. Maar toch heb ik ook wel zin om weer aan het werk te gaan. De jetlag van de jongens lijkt er nu bijna uit, Tibeau heeft een nieuw stapelbed gekregen, de muren in huis zijn geschilderd, de koffers zijn uitgepakt. Het leven van "na de reis" gaat beginnen. We hebben er enorm veel zin in.