J.A.:3 november: binna burra

4 november 2012 - Byron Bay, Australië

Binna burra, 3 november by ja

In de ochtend weggereden vanaf onze camping bij somerset dam. Een vamping van waterschapsbeheer. Het ligtbtussen twee stuwmeren in en is een idyllische plek. We zijn omgeven door bloeiende paarse bomen ( naam ben ik kwijt) en er is verder niks op de camping. Wel heel veel ozzies. De hele familie mee en hun peperdure speedboten. Z ehebben hier allemaal een dure boot of caravan en genieten in de weekenden van de prachtige omgeving van hun land. Wij maken ons op voor lamington national park, een pareltje volgens onze reisleidster. We maken een tussenstop bij de markt van Esk.mhier worden ons gratis puppies aangeboden, te lieve schaapsherders.  Ratio zegt gelukkig nee. We kopen hier chinese lego, fruit en canvoolers, yeah. Het gaat allemaal aperelaxed en we hebben de flow te pakken met onze fellowship. Wij en niet onbelangrijk, de kids. Nu 2 uur toeren door een glooiend landschap naar binna burra. We bellen maar naar de camping en gelukkig bemachtigen we het laatste plekje. Nu nog afwachten of het wat is.

Ik leer tijdens e reis wat meer omgaan met onverwachte en onbekende situaties. Niet altijd even makkelijk, maar zeer nuttig. Mijn aanrijdng opmde parkeerplaats een paar dgen gelden was ook een goede vuurproef. Binnen z30!seconden tegen een auto en gelijk tegen een steen. Geen prettig moment, maar goed om te zien watbzo'n moment met de psyche kan doen. Relativeren is dan een goede beproeving voor mij en annabelle helpt me enorm. Dit is allemaal al weer vergeten en dat eigen risico zijn we kwijt, bummer.

Vandaag werd het nemen van een risico weer beloond. Op een prachtige bergtop krijgen we een campingplek in een oerbos. Hier staan echte natuurliefhebbers en we zijn e enige camper. We staan achter een landhuisje waar een trouwerij is. Er is een houten speeltuin in het bos en we drinken coole witte wijn bij een soort zwitserse lodge met uitzicht over de valei om 1530. We bepalen het allemaal lekker zelf en dat voelt heel zen. Lekker eten en een stuk vette taart als toetje bij het theehuis, wederom met het uitzicht over het bergachtige landschap. We zijn in topevenwicht (ondanks koorts van sveder en hoest van tibs) als gezin. We zijn klaar voor de rest van onze trip. Morgen naar byron bay. Dit zou een hippie oord moeten zijn, ik ben benieuwd..... En op zoek naar nog meer pareltjes.

1. Chrissie & Xavier:
    4 november 2012
    Jeeeeeee lekker zen, zelf doen waar je zin in hebt en niet geleefd worden... enjoy guys het is jullie zo gegund lieve schatten!! We missen jullie wel hier, dat wel ...
  2. Opapa:
    5 november 2012
    wow, wat een heerlijke ervaringen, zo moet je wel improviseren en dealen met onverwachte gebeurtenissen. Wie weet hoe je dat later nog te stade komt op weg tussen a'dam en arnhem, makkum, enschede en warmond. erg aardig van jullie vrienden jullie zo gastvrij te ontvangen. het lijkt alsof jullie ons inspireren om ook weer een safari te maken, kerst in livingstone gebied dit jaar op zoek naar de oorsprong van de historische homo erectus, die ooit van afrika naar australie is verhuisd of was het vice versa?
    Sveder kan dus eerder skaten dan schaatsen, bijzonder hoor.
    Blij met alle berigten, vervolog deze week mijn foto picasa cursus, ooit moet het lukken.....