Belle:van cairns naar lake eacham

7 oktober 2012

Heerlijk ochtendje in coolwaterspark in cairns nog gehad. Sjap weg met Tibs langs de rivier wandelenen alen/schilpadden spotten.
Ik met Svedje wat keuvelen op camping. We zien hem echt opbloeien en ontwikkelen van de meer aandacht en tijd die hij krijgt. Wij hebben nu ook meer oog op zijn bijzondere persoonlijkheid. En wat voor een persoonlijkheid!
Nog iemand uit Tasmanie gesproken die al 14 jr bezig was met als doel alle wegen die op de kaart van Australie staan bereden te hebben. De laatste 4 jr fulltime. Hij moest nog 3 kleine routes doen... Zo groot is t land.
Vandaag landinwaards gegaan, een kronkel weggetjes over de bergen bracht ons in een vallei van meertjes en watervalletjes. Bij lake eacham de camper geparkeerd op een mooi camping. Vanuit daar 1km door t oerwoud naar het meertje met de kindjes op de rug gelopen. Natuurlijk op slippers... Niet heel verstandig nadat de beheerdster van de camping had gezegd dat er her en der slangen zijn. Zwarte oerwoud slangen, enaf en toe een grote python. Wat ik dan moest doen?? Rustig blijven, ze doen niks, ze liggen eigenlijk alleen te zonnen, je ka zelfs op de foto me ze. Ya right. Liep niet zo lekker op slippers opeens...
Ik ben wel op en top gelukkig vandaag. Voor mij een magische combi: slippers,rood zand, gravel en krekel geluiden, avond zon op grote groene bomen. Deze combi is ook in Afrika te vinden. Maar afrika is Afrika, en hier is nu Australie. Afrika gets under your skin, en australie op t netvlies. Het rode stof van Afrika is een permanente kleurspoeling denk ik, en de zwaardere Australische stof is dan de uitwasbare kleurspoeling.
Afijn, tegen mijn verwachting in een off the beaten track gevoel vandaag. Daar hou ik van.
De kindjes krijgen gemiddeld iets meer impressies en minder slaap op een dag. Ze zijn dan ook rondom etenstijd redelijk niet te genieten. We beginnen er aardigheid in te krijgen er doorheen te prikken en ons niet zo laten kisten door hun.
Kortom: ontspanning zet in.

We blijven nog een nachtje op deze camping. Nu even bedenken wat we morgen zullen doen.

1. Hella:
    12 oktober 2012
    Wat een leuke verhalen van jullie en wat een belevenis ook voor de kinderen.
    Fijn dat ze hun draai gevonden hebben en dat ze de hele dag met papa en mama op kunnen trekken. Genieten voor jullie allemaal. En die persoonlijkheid nou daar weet ik alles van hoor!! Heerlijk ventje! Alle twee natuurlijk. Veel plezier.