Belle:15-01: miranda springs-piha

15 januari 2013 - Miranda, Nieuw-Zeeland

Karaungau Gorge sluiten we spannend af met een wandeling over een swingbridge. Het waren daar heerlijke dagen, met zwemmen in de rivier, kletsen met de kiwi gezinnen.

We staan op het noordereiland overigens met name tussen kiwi gezinnen. Leuke mensen, die vanhet buitenleven houden. Camping gear ligt standaard klaar om een weekendje weg te gaan. We hebben eigenlijk in nieuw zeeland veel meer kunnnen siocializen op de campings dan in australie. We stonden hier dan ook vaker op de sportievere campings, en de mensen waren makkelj toegnagkelijk. Of ook heel nieuwsgierig naar hoe wij daar als gezin terecht kwamen.

Na 5 dgn zonder water en stroom verwennen we knszelf net een luxe campingbij miranda springs. Daar urenin het thermale bad geweekt, wel 3x, wasje gedaan stroom en water bijgevuld, klaar voor de laatste spurt in nieuzeeland!

kiezen er voor om ten westen van auckland te zien, PIHA, lion rock. En inderdaad, wat wat een luxe en vrijheid om te kunnen kiezen waar staan en gaan. ;).

We komen terecht op een camping waar de surfjeugd van auckalnd zich klaar maakt voor een nationale wedstrijd. Vandaag wedstrijd afgelast wegens slecht weer. Maar we staan tussen de stoere moeders, met nog stoerdere surf jochies en meissies. Toppunt was een 3 jarigie blonde met rasta. Leuk sfeertje op de camping, en zichtbaar sportieve jeugd.

Ik heb wat geklaagd over het weer, dus nu moet ik dan ook zeker zeggen dat we zeker 2 weken echt goed weer hebben gehad.

We maken ons klaar voor de grote stad en de camper inleveren! Ik denk dat ik pas in bali weer mijn pen induik. Kiezen om lekker niks te doen is ook een voorrecht!

Eerst stond de camper inleveren ook in het teken van het einde van de reis. Het gaf mij een dubbel gevoel van deze bijzondere tijden te gaan missen, maar ook echt weer zin om het leventje met werk en al weer optepikken in Amsterdam. Lekker vrienden en familie zien, kaarsjes aan, fietsen, koffietje hier, theetje daar, biertje in de kroeg, etc.
Maar de reis houdt maar niet op! Auckland, singapore, bali, etc...
Nog heerlijke vakantie van de reis voor de boeg. Wat een decadentie.
Australie, dat klinkt alweer zo ver weg! Maar wat was het daar ook mooi. Eigenlijk allemaal niet te vergelijken.
Zuidereiland van nieuw zeeland was wel mn favoriet, met meest bewoonbare  plek Queenstown.

Veel liefs,
Annabelle

1. Opapa:
    17 januari 2013
    Papa weer retour, van 36 graden plus in Dar es Salaam naar minus 8 op de kaag. Wel heel leuk die afwisseling.
    Het vergaat jullie net zoals ons, aan alle goeds komt een eind en dan geniet je weer van je eigen omgeving.
    Nu tellen we de dagen af van jullie terugkomst, wordt een feest.
    Bericht separaat dit weeek end over onze bijzondere afrika reis en bezoek aan de livingstone trails rondom Lake Nyassa.
    Leifs en hartelijke groet, van Alfredo Africanus en Anna Tanzaniana
  2. Liz en piet:
    19 januari 2013
    bijna bellie! dan ben je er weer.
    kusss