26 dec, macdonalds-lake mahinapua-hokitika, pancakerocks, westport-brigs river-Lylle-Owenriver-Kerr

26 december 2012 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Na een kleine kerststilte in de bush weer eenbericht vanuit nz. Wij hopen dat jullie allen een prettige kerst hebben ( gehad). Hij zit er bij ons bijna op en we hebben er ook niet veel aan gedaan.

19 dec

Na onze helicoptervlucht, ontspannen we bij Lake Matheson. Ik kom hier weer de amerikaan tegen waar ik mee op stap ben geweest in queenstown. We merken dat we dezelfde mensen vaker tegenkomen, het is hier relatief klein en overzichtelijk. Wel hebben wij gemiddeld meer tijd dan de andere reizigers die we tegenkomen. Aan het eind van de middag doen we een wandeling langs lake Matheson. Dit meer zou heel bijzonder zijn door haar weerspiegeling van het water. Wij zien dit niet, maar genieten van de wandeltocht. Tibeau is tegenwoordig altijd een snelle racewagen en er komt vuur uit zijn schoenen. Deze heeft plaatsgemaakt voor de koala.  Ook staan er overal stoplichten en onderweg moeten we dus overal stoppen. In de avond rijden we door naar lake macdonalds. Hier staan we naast een duits paar met twee zonen (2 en 4  jaar) en daar kunnen tibs en sved dus wel even mee spelen. Wij drinken een wijntje met de ouders. Zij wonen in singapore en zijn hier op vakantie. Een paar deense jongens naast ons braden een l