22 okt, rockhampton, by JA

27 oktober 2012 - Rockhampton, Australië

Lange tijd stil geweest van onze kant. Internet is hier echtlangzaam, duur en nog op het niveau van 2002. Apple helpt ook niet helemaal. We proberen nu weer wat te posten

22 okt, Torn of 1770, by JA
Na een prachtige tijd in cape hillborough, vertrekken we voor een reisdag naar rockhampton. Meatcity of ozzie. Het is 380 km en dat is een behoorlijke tocht voor de jongens. Zodra ze wakker zijnis het wat lastig vermaken achterin de auto. Je mag hier overal 100 rijden. Maar roadworks zijn echt overal en dan sta je gewoon een tijdje stil. Wachten totmhet bordje omdraaid van stop naar slow en dan weer planken. De weg is bezaaid met kangaroos en kruizen van ddodelijke ongelukken. Gesprek met brandweerman leert dat alcohol en slaap hiervan de grootste oorzaak zijn. Het zijn dan vooral de werk mensen die voor een lange tocht naar vrouw en kinderen de ogen niet open kunnen houden, niet de vrachtwagenchauffeurs dus.

We komen laat in rsockhampton aan. Riviercamping,mnatuurlijk vol van muggen,mnaast een snelweg..... Niet ideaal, maar morgen gaan we toch weer vroeg weg. Belle is dan jarig, maar we laten het eigenlijk gewoon voorbij gaan. Wel zingen in de morgen en er is een geglazuurde donut want taart moet natuurlijk wel. We gaan naar de zoo van rockhampton en deze is helemáal gratis. Je zou er dus niet zoveel van verwachten, maar het ziet er top uit. Van alles tee zien: chimpansees, dingo, papegaaaien, cassewarries ( eindelijk), koala's, wombats, emoes etc. Ernaast gelegen ligt een prachtige botanische tuin met een gigantische lagoon met schildpadden, megaspeeltuin en restaurant met vijgenboom. Na het vermaak met alles gaan de boys ondernzeil en kunnen pa en ma zich even terutrekken. Boekje lezen,mfotootjes kmaken en een dikke bak friet. Het zijn de spaarzame momenten die we even echt voor onszelf hebben. De rest van de dag is fullpull gezin. Nu nog even langs de garage om naar onze vuilwatertank te laten kijken. Tot mijn schaamte moetbde monteur mij mededelen dat het de overloop van de vuilwatertank is enndat deze dus niet lek is. Fijn om te horen dat hij niet stuk is, maar ik voel me een behoorlijke toerist. Gelukkig ben ik dat ook.

We overnachten op een dure lelijke stadscamping waar schaamteloos 48 dollar voor een nacht gevraagd wordt. Gelukkig krijgen we nog 10% korting, maar duidelijk wordt wel dat veel aussies geen idee meer hebben van prijs/kwaliteit of wat duur is. Het gaat of beter gezegd ging hier lange tijd te goed. Wat dat betreft heeft en doetnde crisis weer goed werk in europa. Er komt weer echte oprechte vraag en aanbod, mensen proberen weer werk en kwaliteit t eleveren en de rotte appels gaan eruit. Dat mag hier ook wel eens gebeuren. Sveder weet het te presteren om zich net een dubbele fliflak van een speeltoetsel af te werpen. Bijna een schoonspringduik, maar dan op het droge. Het zou helaas een van vele zijn, maar hij houdt zich karig. Belle en ik krijgen nog even een discussie over het pedagogische kunstje. Van mij mag deze dag wel voorbij gaan.

24 okt, eerst nog even zwemmen in het te koude zwembad, want daar hebben we tochnvoor betáald. Sved poept gelijk zijn zwemluier vol. Gelukkig hebben we deze keer weer een omgedaan. Het blijft een beetje russische roulette. De ene keer wel een zwemluier en de andere keer niet. Nu goed gegokt. Op weg naar tannansands, klein plaatsje met mooi strand en goede camping. Bij aankomst is het inderdaad een prchtig strand en een hemelse speeltuin. We constateren echter beide dat de plek ons voor overnachting niets doet. Zo voel je elkaar onderhand wel aan. Na een mooie beachwalk en zandstralen van sveder en een aantal gave sprongen van kitesurfers, besluiten we verder te gaan: 1770 en angeswater.

De jongens lijken zich goed te houden onder de belofte van ijs bij aankomst, maar tegen het eind zijn ze niet meer te houden. De vele kilometers achter elkaar doen hen niet goed. Als we er bijna zijn rond 1730 s,apen ze allebei. Tibs heeft een soort zonnensteek opgelopen en sveder valtnweer van de bank op een betonnen plaat. Deze avond dus zsm naar bed en bijslapen en morgen een rustige dag bij de camper. Belle valt om 2000 in slaap en ik rek het nog tot 2100. Waar zijn we toch zo moe van? We slapen allen als een os......

25 okt, mooi weer, rustige dag op een mooie camping captain cooks 1770. Hier is hij ooit aan land gekomen ( na cookstown???). Na ontbijt lijken de mannen al weer moe, maar we gaan toch eerst de was doen en een wandeling naar het strand. Dat werkt dus niet. Tibs luistert niet en een prachtige scene van twee huilende kinderen op de camping tot gevolg. Dan maar vroeg voor een slaapje, 915. Beide dus blikbaar nog bekaf. We beginnen in de middag opnieuw en dat maaktnalles goed. Een prachtige strandwandeling, schelpen zoeken, zandspelen bij een ruwe zee. In de middag nog even zwemmen en dan naar 1770. We boeken een trip naar lady mangrave voor vrijdag. Hele dag op de boot, snorkelen, diikboot etc. Daarna door naar angeswater en we halen eten, we voelen ons al echte hillbillies met deze vette zooi. We eten het bij het strand op tussen de surfers. Tibs ontwaakt als een echte womeniser en windt twee mooie dames om zijnvinger: haaien gezien, morgen naar nemo etc. Nu naar bed en morgen op toeristtoer, ben benieuwd.

1. Oma kaag:
    28 oktober 2012
    Blij met de laatste berichten.Lijkt dat het ene avontuur leuker is dan het andere.Zo zit reizen in elkaar.Wat zullen de jongens genoten hebben van al die dieren in de dierentuin, het strandleven, haaien etc. Kan me voorstellen dat de vermoeidheis af en toe toeslaat bij jullie en de kinderen. Zoveel nieuwe indrukken.Het si enorm wat jullie allemaal beleven.
  2. Lauwus:
    28 oktober 2012
    Prachtige foto's jongens. Heerlijk, het gelukkige gezinsleven met jullie mannetjes spat er af, al kan ik me voorstellen dat 24/7 opvoeden een uitdaging is. Krijg je toch ineens weer een stuk meer respect voor huismoeders of -vaders. In grote lijnen en op lange termijn komt het helemaal goed met jullie mannen, dat kan niet anders met zulke top-ouders als jullie. Coole baard Sjap!

Liefs Lau
  3. Griet koopman:
    29 oktober 2012
    HALLO FAMILIE
    even jullie reisverslag gelezen ht is hier maandag 29 0kt en een druilige dag dan zie je de mooie foto s van jullie dat is genieten zo te zien een groot avontuur hoor groetjes vanuit ijlst griet koopman
  4. Emilie:
    29 oktober 2012
    Hi Jan albert en Annabelle,
    Wat super leuk om te lezen hoe het jullie vergaat! Het moet wel zo bijzonder zijn dit met zn viertjes te doen! Geniet ervan.
    Ik ga as donderdag voor een maand met Take en Hugo naar Daan in Dubai (die zit daar voor een Vopak-project).
    Groetjes Emilie
  5. Lizenka:
    31 oktober 2012
    Lieve schatten,heerlijk om al jullie verhalen te lezen. En belle je hebt echt talent voor schrijven. Fijn je gister zo lang "gesproken" te hebben op skype!! De fotos zijn prachtig! Geniet bij patti !
    Heel veel liefs,
    Liz, Piet , Elo en Fenne