15 en 16 nov, belmont, swansea, tinaree, windsor, richmont by jan albert

16 november 2012 - Lennox Head, Australië

Allereerst mijn excuses voor alle dubbeleoverlap in verslen die zich hieronder zullen plaatsvinden. We tikken beide onze ervaringen, en somsus een beetje dubbelop. Skip maar wat al bekend over komt.

13 november, harrington, crowdy head

We hebben twee regndagen achter de rug. Dan merk je toch weer even dat je leven totaal anders kan zijn in een camper als het reegent. We davhten al snel aan kamperen van Paul en Sandra). Een topzet om lekker naar port macquirie te gaan. De kids konden zich joer in jumboland af reageren en wij lekker aan de ongezonde lunch. Pizza, tosti, wraps, patat en cappacino. Wat een cholestrolbom. In de avond heb ik nog even in de zebu bar gekeken. Zowaar een dj en wat mensen met makeup. Fijn sfeertje en eindelijk gratis snel internet. De volgende dag weer boodschappen doen. Tibeau moet nieuwe schoenen. Het is dudielijk dat china hier naast de deur is. De winkel ligt hier vol met schoenen met lampjes, thomas de stoomlocomotief, spiderman, cars etc. Tibs is nu de eigenaar van echte huismerk tagetsneakers met lichtjes in de zijkant en zool, helemaal vet. Pa is blij met het budget van 20 euro.

In de middag wegens succes weer naar jumboland, aangezien het weer weer pet was. Wij konden onze ogen de kost geven aan austarlisch ouderschap en gezag. Het lijkt erop dzt hier bovengemiddeld veel gebroken gezinnen zijn. Het is vanzelfsprekend triest voor deze kinderen. Voor ons nogmaals de bevestiging hoe erg wij in onze handjes mogen knijpen met ons gezin, de samnestelling en vooral onze reis en alle qualitytime die deze met zich meebrengt.

11 november, dag om verder te gaan. De donkere wolken verdwijnen in de ochtend en ik geniet met sveder van de ochtendzon. We lopen naar het strand en bekijken hier een peddleboardcontest, een skatepark en zien op het eind zowaar een dolfijn in de branding. Hij is niet al ge groot maar heel dichtbij. Verneem van een local dat deze er bijna altijd zijn.

Daarna afzakken naar het zuiden richting harrington. We rijden wat mooie, maar dode kustplaatsjes door totdat we in harrington aankomen. Een big4, walhalla voor ons. Twee speeltuinen, twee zwembaden, toegang tot strand, lagoon, nieuwe keukens en een familyroom. Sveder kan dus lekker in bad. We gemieten met volle teugen van alle fasciliteiten die deze camping te bieden heeft en komen zodoende in de ultieme relaxmodus. Belle gaat op de flow met sveder ik op die met tibs.

Doordat we zo intensief met hen bezig zijn, zie je ze ongeveer veranderen en zich ontwikkelen. Tibeau zegt ineens hele andere zinnen. Ookmslaat hij steeds vaker zijn middagslaapje over. Hij kan zijn urinewegen beter in bedwang houden, begint met allemaal fantasiespelletjes. Het is pannekoekenbakken, eieren kopen, auto's wassen. Ook heeft hij een enorme kennis van dieren en insecten ontwikkelt. Artis zal wel saai worden bij terugkomst.

Sveder leert langzaamaan wat meer woordjes, maar kan vooral nu duidelijk aangeven als hij wil eten of drinken. Hij is zeer goedlachs en charmant,mmaar ook enorm koppig. Als hij een scene wil trappen, hebben belle en ik niets meer in t ebrengen, dan gaat de hele camping eraan. Of hij nou verschoont wil worden of juist niet, daar worden we dan geen wijs uit. Hij is dan overstuur, huilt zeven zeeen en beweegt als een gevangen krokodil. Niets mee te beginnen. Dat mag van mij (ons) snel overgaan.

Het voelt heel bijzonder om de ontwikkelingen van de jongens zo intensief mee te maken. Terwijl ik dit zit te schrijven, roept een ozzie buurman mij. Een treeguana van ruim 1,5 meter loopt hier over de camping. Hij zoekt blijkbaar vogeleieren. Deze beesten kunnen 100 meter rennen en dan moeten ze rusten in een boom, anders begeeft hun hart het. Ze hebben enorme klauwen en renne zo een boom in. Ik moet van de buurman er naast gaan staan, maar ik vind het nogal een bruut beest (zie foto).

15 nov belmont- tinnaree ( ben de echte naam vergeten)
Inmiddels zijn we al weer heel wat km gedaald. We zij al ter hoogte van sydney, maar dan meer landinwaarts richting blue mountains. Gisteren in een zeer spontane reisdag gehad. Het begin met regen en we hebben dus maar toegegeven aan de gouden formule van ronald mcdonald. Koffie en wifi voor de ouders, speeltuin en muffins voor de jongens. Klinkt erg, maar het was heerlijk in de mac ij swansea. Daarna prachtig langs de kust naar beneden afgedaald door mooie kustplaatsen. We eindigden in een leuk kustplaatsje met een park bij de zee. We belsuiten te gaan wildkamperen aan de zee met uitzicht op woeste golven. We zien hier krabben, zeesterren, visjes etc. Soort normandie voor de jongens. Het doet me aan mijn eigen vakanties denken in normandie. Eind van de middAg naar het strand en zien hier hoe de jeugd het surfen wordt bijgebracht. Er blijkt ook "the prom" te zijn in het dorp. Alle eindexamenscholieren vieren feest. Smokings en galajurken gedragen door pukkelige pubers met rubberen zolen. We geven onze ogen de kost. Wel hebben ze heftige rides. Limousines en spinners schieten langs. De pimp my ride viert in australie sowieso hoogtij. We eten een hapje op het terras in de zon en de jongens houden zich top. We merken dat we steeds meer vrijheden kunne toeeigenen en de jongens vinden het prima. Tibeau bekijkt de oersaaie nedcarraces.

In de avond worden we op onze wildkampeerplek nog wel gestoord door hitsige pubers die na de prom proberen te frunniken op het strand. Het is naast onze camper een momen en gaan van auto's.

16 nov, windsor, richmond
Regen, regen en nog eens regen. We belanden bij gebrek aan creativiteit weer bij de mac. Eerst maar eens koffie en de jongens weer hun speeltuin. Ze zijn al eat sneller uitgekeken we rijden belauiten wat km te gaan maken. We kiezen een avontuurlijke route boven de rivier en dN een pontje. Of deze daadwerkelijk vaart weten we niet en dat zou veel extra km betekenen. Gelukkig vaart deze en de route is top. We komen in een surrealistisch dorp terecht. Prachtige victoriaanse huizen met veranda's, overal bloeiende bomen en vooral heel veel aparte mensen. Wel heel vriendelijk overigens. We nemen de sfeer op, kopen een kaart voor Eer(gefeliciteerd) en verbazen ons over de hoge graad aziaten en yebbo's.

We eindigen in een rotaryclub inhet dorp richmond. Als je hier lid wordt, mag je gratis op hun naastgelegen camping staan. Daar heeft deze hollander wel oren naar. Het is wel een aparte bedoeling. Het is een groot gebouw met een gokafdeling, restaurant, barretjes. Het is hier in geen verhouding met onzae rotary(niet dat ik deze ken), maar heeft hier meer een Van der valk idee (sorry Martine).

Morgen richting katoomba en dan richting sydney. Wat gaat het toch weer snel.

Ps, leesschema komt lekker los. Eerste boek deed ik 5 weken over, tweede 5 dagen dank je Stieg larsson) en inmiddels zojuist zomerhuis met zwembad kunnen uitlezen. Ik merk al dat ik (wellicht) valse beloften aan het maken ben dat ik in adam het lezen wat meer wil gaan oppakken.

1. Aliefka:
    16 november 2012
    geweldig verslag! ik vind contrasten vooral zo mooi - van Mc D tot wild kamperen. Grote enge beesten tot kleine knuffelerige beestjes. living life in extremes!! jullie maken het heel intens mee allemaal, dat is bijzonder om te lezen. goed dat jullie het allemaal opschrijven, kunnen de jongens het later teruglezen.
    (de rest stuur ik je per mail!! kusje
  2. Chrissie & Xavier:
    16 november 2012
    Vindt het zo tof dat jullie dit met je gezin doen! Enjoy guys!

Groeten uit amsterdam, jullie worden gemist hier
  3. Jorilet:
    16 november 2012
    "Tibeau kan je mij horen?" zegt Daan, als ik met hem de foto's van jullie verslag aan het bekijken ben! Je begrijpt, een nieuw reisverslag betekent in eerste instantie een nieuw fotoverslag ;-) En guess what, de indoor speeltuin met auto's en glijbanen vielen hem meteen op. Heel herkenbaar ook de fase waarin Tibs nu zit. Daan wil mij ook dolgraag helpen bij het koken dus de eerste pepernoten zijn alweer gemaakt (en opgegeten natuurlijk). Daarnaast fantaseert hij er bij het spelen lekker op los en wil hij dolgraag met Mike aan de bar hangen bij de Molen, al luisterend naar live muziek!! Cool dat jullie bijna in Sydney zijn, ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen... Enjoy! Liefs van ons 4-tjes aan jullie 4-tjes :-D
  4. Opapa:
    16 november 2012
    Jongelui, gaat lekker zo, hier begint sinterklaas aan te komen. In de bijenkrf klimmen wel 6 pieten de hele tijd op en neer, vaaf de etages kan je ze bijna aanraken, opsteker voor Sascha die het beste spannend vindt.
    Dit weekeinde gaan we fototjes maken van een hockyende annalena die dan ook komt logeren, daarna gasten thuis, hamencour uit moskou en terleth uit nice en dus veel gezelligheid.
    Mooie tochten gemaakt in de achterhoek met de club, nu nog de tuin winterklaar maken en dan eindelijk de boeken lezen die zijn blijven liggen. WSel genoten van engelstalige versie van 'The consul general's wife' ,leek wel een nieuw boek van de grote Aliefka.........
    In een hollandse gemeenschap ergens in australie vast wel een sinterklaas te vinden. Kan je checken met cg in sydney.
    groeten vliefs, Opapa

5. Oma kaag:
    18 november 2012
    Dubbeleoverlap of niet, we genieten van jullie verhalen.Annalena was hier een nachtje na een hockey wedstrijd waar zij het enige doelpunt scoorde. Fanatieke speelster is ze. Straks komt Bar met Os en Sasch haar weer ophalen en mee eten. Dus weer een gezellige afsluiting van een druk week-end. Lijkt bij jullie als maar paradijselijker te worden.Zeker een kinderparadijs lijkt me. dikke kus omankie
  6. Irene, Ed, Adrian, Elise Haupy:
    19 november 2012
    Wow, Annabelle and Jan-Albert! Wonderful photos to share. I emailed to your parents and they gave me your web page of your camping adventures in Australia. You are rubbing off from us!! We have a pop-up-camper and did a wonderful summer trip to Michigan and drove way up North of Michigan the Upward Pennisula - Hancock National Park all the beautiful surronding of Lake Supperior we even made it up to Sault St. Marie, Canada for the day. We had a terrific time and could not ask for beautiful weather! Our next camping travels will be in April 2013 during the first week of April when Adrian and Elise are off for week of school to St. Augustine, Florida. Be right by the Atlantic Ocean beach area and to see the oldest Spanish Colony! Stay safe!! Stay away from those white sharks.
    We are all great! Adrian will start high school next year August 2013 and Elise in Middle School! They are growing up so fast. Enjoy these times with your children before they have to go to school every day!
    Happy holidays!!!!!! We are celebrating the BIG AMERICAN THANKSGIVING FEAST with my parents then have Christmas at home of course too see my parents. John and Lori will be in Connecticut but they plan to see us all sometime in the beginning of the NEW YEAR. Hopefully come for my parents' 45th wedding anniversary on the 20th of January or during my mom's birthday on Valentine's Day--14th of February.
    Love to you all.
    Look forward to seeing more photos of your travels. I am NOT SO GOOD IN FACEBOOK OR ATTACHING PHOTOS ON THE COMPUTER BUT WE WILL DO SOON WITH THE HELP FROM my Ed, and Adrian!
    Kisses, Irene, Ed, Adrian, and Elise