Belle:We wonen in een camper!

3 oktober 2012 - Mowbray, Australië

Vandaag camper opgehaald! Vanaf nu wonen we dus echt in een camper. Tibs ogen waren onbeschrijfelijk blij toen hij opeens de camper zag voor t hotel. Na het eten ( bbq op de camping op zo'n gemeenschappelijke kookplaat) vroeg hij ook of hij weer ajb naar de camper mocht, en of we dan ook een stukje gingen rijden...

Leuk alle reacties op de site. Wat onze reis betreft: zoals verwacht, lang en vermoeind. Kindjes 6 van de 33 uur geslapen. Het vermoeiendste waren meer de transfers dan in het vliegtuig zelf zitten. Tegenvaller nr 2 ( nr 1 was dat sveder geen ticket bleek te hebben) was dat onze buggy in londen al zoek was geraakt. Zeulen met 2 kinderen en 4 stuks handbaggage op londen, singapore en syndey dus...

Tegenvaller nr 3 was dat nadat kindje sgeaard waren op hotel kamer, die bleek doordrenkt te zijn in vocht/kattenpies...wisselen dus... kindjes weer vanhit naarher.

Tegenvaller nr 4 was dat het nationale feestdag was bij onze aankomst, waardoor alles dicht, wij uitgeput met 2 totaal uitgeputte ontreglede kindjes eten zoeken... Beland op de touristen strip van cairns bij een hamburger tent met hardrock muziek...

Daar gooide sveder de handdoek in de ring... 1e nacht totaal overstuur doorgedraaid, heel pijnlijk om te zien. Zo pijnlijk dat ik dacht wat doe ik hier, en dat ik hem permamente hersenschade had aangedaan door slaaptekort. Nog nooit zo weinig slaap gehad en zoveel suiker in zo'n tijd.

De 1e echte dag in Cairns maakte alles weer goed. Het waren dan ook eigenlijkgeen tegenvallers, maar dingen die erbijhoren. Lagoon, speelparken, mooi weer. Flow van de kindjes volgend, wat wil je nog meer. Zo fijn dat ik dacht,misschien kan ik hier toch wel wonen? 2e nacht ging ook beter, behalve een hsyterishce huillsessie van 2 uur.

3e dag camper opgehaald, en op pad. We zijn niet ver gekomen, net onder Port Douglas, kwamen we een " big 4" camping tegen ( thanks voor de tips paul en sandra), en daar maar gesettled en gezwommen. Morgen weer verder, tijd genoeg!!

Net gebbqd met de kindjes dus, en ze hebben even halfuurtje gekeet metz'n tween in hun gezamelijke bed. Maar nu slapen ze, en ik ga zo ook. Lekker onder de palmbomen, krekelgeluiden, en rare vogel geluiden.

Wij beginnen er aardig wat lol in te krijgen. Eerlijk gezegd nog niet ontstresst of ontladen. Gewoon moe geweest, geregel her en der, en kindjes die compleet van de kaart waren. Tibeau doet t verbazingwekkend goed iverla. Hij gaat gewoon tukken waar enwanner hij wil, en begrijpt dat als het donker is dat hij stil moet zijn. Camper, speeltuin, zwembd, en hij is helemaal gelukkig. Voor sveder is het nog wat moeilijk allemaal, en het vraagt hem veel energie. Hij is ook nog klein, maar wil met alles meedoen. Vecht tegen slaap en regels.

Nu al opvallend fijn om de kindjes zo intensief mee te maken.

Beetje algemeen verhaal nog, veel over de kindjes, maar er zal wel wat volgen over australiische gekkigheden en mooiheden. Ik ga nu proberen wat foto's in te laden.

Oh ja! We hebben een australisch nummer, die zit in  Jan-albert z'n toestel: 0498 740 130.

mijn toestel heeft gewoon nog mijn nl kaart.

Veel liefs iedereen!

ps: Loek:we denken aan jullie, het is moeilijk er niet aan te denken. Al nieuwe berichten?

ps:lau, nee voicemail niet meer kunnen horen!

1. Chrissie & Xavier:
    Dag illuster quartet!
    Jeetje ja man, wat een reis. Goed, dat achter jullie, nu in jullie mobile home, te gaaf ziet dat er uit! Wat een paradijs moet dat zijn voor de jongens! Lekker ravotten! Wat fijn dat julle de kids zo intensief meemaken, wat een bijzondere tijd. Keep us posted ! liefs C&X
  2. Kim:
    3 oktober 2012
    Poefff, dat is nog eens een trip! Dapper en stoer! Zal vast niet lang duren voor de ozzie vibe goed nestelt in jullie mooie house on wheels :-)
    veel plezier!
    xKim
  3. Jorilet:
    3 oktober 2012
    Hi lieverds, wat een heftig begin joh! Tja, het is ook zo'n enorme omschakeling voor je bioritme...kan me helemaal voorstellen dat de kids ff van slag waren. De foto's zien er in ieder geval top uit, erg leuk om te zien! Zal ze uitprinten voor Daantje en in zijn kamer ophangen. Hij zwaait tegenwoordig naar elk vliegtuig, want daar zitten immers Tibeau en Sveder in...op weg naar 'stralie' waar de 'kangoeroes' zijn :-) Hier staat ons leven op z'n kop natuurlijk. Morgen heeft Loekje weer onderzoeken in het VU en vrijdag hebben we gesprek met kindercardioloog. Pas als alles in kaart is gebracht, kan ze op de wachtlijst (duurt ca. 3 weken). Ik zie het allemaal nog niet voor me hoor :-/ Voorlopig blijf ik thuis en zal ik niet werken. Dankjewel nog voor jullie lieve sms-je. Alle steun en berichtjes doen ons goed! Gaan jullie vooral lekker genieten van alle breakkies, linners en BBQ's & de tijd met elkaar in een fantastisch mooi land! Dikke kus van ons Xxxx
  4. Oma kaag:
    4 oktober 2012
    Heb wel even moeten meelijden met jullie. Wat een start zeg!!!!Sveder heeft dan wel de zelfde ouders als Tibeau, maar kwam toch uit een ander malletje.Jullie doen het prima. Herinner me een reis naar curacao met Barbara.Hele vloegtuig op z'n kop veel passagiers stapten uit in Lissabon en iedereen boos op mij. Gillen deed ze de hele reis. Gelikkig zijn jullie in het reis vrij avontuur gevoel aan 't komen.een paar keer echt goed slapen en alles komt goed. ik denk dat australiers echt aardige mensen zijn.al kangaroes gezien?ga genieten heb het goed.wij missen jullie.zijn erg bblij met de foto's.dikke kussen een op de neus van sveder en een op de wang van tibs.warme omhelzing mamankie
  5. Anjo:
    Welcome down under.
  6. Liz en piet:
    4 oktober 2012
    Lieve schatten, jeetje heftig allemaal. Gelukkig klinkt t alsof svedertje nu langzaam naar australian time gaat. Nog paar daagjes en jullie zitten helemaal in het ritme.top dat jullie veilig zijn aangekomen. En nu lekker onthaasten en genieten van de krekelgeluiden.ik kijk uit naar jullie volgende bericht.
    Heel veel liefs en een dikke zoen van ons alle vier kusssss
  7. Lauwus:
    5 oktober 2012
    Dag lieverds! Fijn dat jullie aan het settlen zijn, nog paar daagjes en dan zijn jullie vast alle 4 in jullie ozzie-swung. Ziet er erg fijn en comfrtabel uit. Precies dat stond op mijn voicemail; nu ff paar daagjes stress en dan lekker chillen en precies doen waar jullie zin in hebben op jullie eigen moment. Geniet er van, liefs Lau